ביקש להישאר בסניף וסורב; נציבות השוויון הגישה תביעה

אליהו גרין No Comments on ביקש להישאר בסניף וסורב; נציבות השוויון הגישה תביעה

עובד דואר ישראל ביקש להישאר לעבוד בירושלים בגלל טיפול באשתו ובנו עם מוגבלות וסורב – נציבות שוויון זכויות הגישה תביעה בשמו

סניף דואר צילום: דואר ישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, הגישה כתב תביעה בשמו של עובד בחברת דואר ישראל בע"מ, לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בעקבות הפלייה ובהפרת החובה לתת לו התאמות, בשל היותו בן משפחה של אנשים עם מוגבלות- אשתו של העובד ובנו עם מוגבלות- ובניגוד לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

התובע, אשר עובד 23 שנים במטה חברת דואר ישראל בירושלים, בתפקיד טכנאי מחשבים, ביקש מהנהלת החברה להישאר לעבוד בירושלים, מקום מגוריו, בעת שמטה החברה עבר למודיעין, מרחק של כשעה מביתו. זאת, בשל היות אשתו עם מוגבלות פיזית ונפשית וגם בנו עם מוגבלות ומשכך, העובד מסייע לשניהם בתפקוד היומיומי. יודגש, כי בשל אופי עבודתו, יכול העובד גם לעבוד מרחוק ואין צורך בנוכחותו הפיזית במקום.

בקשתו של העובד, אשר אושרה על ידי הממונה הישיר שלו, הרופא התעסוקתי, מחלקת הרווחה וגורמים נוספים, סורבה על ידי מנהלתו העקיפה, סמנכ"לית מערכות מידע, אשר טענה שאינה מעוניינת לשמוע על בעיותיו של העובד ומבחינתה, יש להתייחס אליו כמו לשאר העובדים ולכן עליו לעבור לעבוד במודיעין.

בעקבות זאת, הגישה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים כתב תביעה בשם העובד. בתביעה מבקשת הנציבות סעדים שונים, כגון: המשך עבודתו של העובד בירושלים, פיצוי לפי חוק השוויון, פיצוי בגין חובת תום הלב של הנתבעת, פיצוי בגין ניכוי משכר וימי חופשה בשל היעדרות העובד שנגרמו בשל אי ביצוע התאמות ועוד.



0 תגובות